lauantai 12. syyskuuta 2015

"Emmi alahan kirjotella blogiin :D "

Still a live! Saavuin vihdoin Brisbaneen Pariisin, Hong Kongin ja Cairnsin kautta keskiviikkoaamuna. Vastoin luuloa - jouduinki hyppäämään myös Cairnsissa ulos koneesta ja käymään turvatarkastukset ja kaikki päästäkseni istumaan takas samalle paikalle samaan koneeseen. Aussit. Matka oli pitkä ja väsyttävä ja ruoka oli pahaa, mutta oli ihan mahtavaa että tutustuin kivaan suomalaiseen tyttöön jo Helsingissä koneeseen hypätessä, joten matkustettiin sitten yhdessä Hong Kongiin asti, josta hän sitten suuntas Sydneyyn ja mä tänne Brisbaneen. 
Perheen isä oli juuttunut ruuhkaan eikä ihan ollut mua vielä vastassa kentällä, mutta en onneks joutunut kun ehkä 15min odottelemaan.

 photo IMG_21961oumlouml_zpsd36l542c.jpg

Keskiviikko vaan hengailtiin kotona, tekemättä sen kummemmin mitään. Syötiin pastaa ja juteltiin ja illalla maisteltiin vähän salmiakkia ja Tim Tameja. Mä niin ymmärrän miks kaikki hypettää Tim Tameja, aivan törkeen hyviä! Sisko laittoi jo viestiä, että "Emmi alahan kirjotella blogiin :D ", joten oli pakko vihdoin ottaa itteeni niskasta kiinni ja kirjoitella tännekin jotain...

Torstaina lähdettiin aamulla hostmamin (kuten mä sanon :D) kanssa merenrantaa pitkin kaupoille, juotiin kahvit ja hengailtiin ja käveltiin sitten merta pitkin takaisin. Oli niin ihanaa päästä pitkästä aikaa kävelemään mereen ja kunnon hiekalle, ah taivas. Loppuilta vaan hengailtiin kotona, syötiin tortilloja ja katottiin illalla leffaa punkkulasin kera.

Perjantaina hoidettiin vihdoin tärkeimpiä asioita, eli avasin tilin NAB -pankkiin, mikä oli muuten helpointa ikinä. Vielä ei tietysti mitään kokemuksia itse käytöstä ole, mutta avaaminen oli helppoa eikä maksa mitään. Multa ei myöskään vaadittu mitään muuta kuin henkkarit, ja ensi viikolla pitäis kortin tulla. Sitten haettiin poitsu koulusta, jonka jälkeen haettiin mulle paikallinen Prepaid -liittymä Amaysimiltä, joka pitäis jaksaa huomenna aktivoida. Loppuilta meni pelatessa Pokémon -korteilla jonka jälkeen hostmami ja poitsu opetti mua pelaamaan lautapeliä The game of life, joka oli itseasiassa aika loistava :D Lopuksi syötiin hyvää ruokaa ja höpöteltiin sohvalla ennen nukkumaan menoa.

 photo IMG_22011oumloumloumlouml_zpsg5dyxrnc.jpg

Muutamassa päivässä oon ehtinyt oppia todella paljon kaikkea uutta, ja tuntuu että kaikki on täällä niin erilaista. Mulla on tavallaan oma asunto täällä talon alakerrassa, makkari, kylppäri ja pieni keittiö. Mulla on enemmän tilaa täällä kun omassa asunnossa Lahdessa! Takapihalla on uima-allas ja seurana kaksi aivan ihanaa koiraa! Mereen on matkaa about 700m. Tää perhe on ku lottovoitto, ne ymmärtää mua tosi hyvin ja auttaa kaikessa mitä vaan tarvitsee. Poitsu on aivan älyttömän ihana pieni tiedemies, sen kanssa on ollu kaikkia kivoja keskusteluita tieteestä, avaruudesta ja huumeista.

Kaiken kaikkiaan reissu on alkanut todella ihanasti, eikä oo mitään valitettavaa. Sunnuntaina Brisbanessa on Scandinavian Festival, minne mennään koko porukka. Nää tyypit täällä on tosi kiinnostuneita suomalaisesta kulttuurista ja on mahtavaa päästä sunnuntaina näyttämään mitä Suomesta löytyykään! Odottavat tosi innolla että mä teen jotain suomalaista ruokaa mitä mä teen yleensä kotona, kai se on niille kunnon Teräsmies näytettävä, student food, katsos.

Skorpioneja, haita, krokotiilejä, käärmeitä tai muitakaan vaarallisiä eläimiä ei oo näkynyt, mutta kaks kappaletta hämähäkkejä kylläkin, mun huoneessa. Daddy longlegsejä eli tuttavallisemmin lukkeja olivat nuo rumilukset, eli toivoin vaan että edes Ausseissa ne ei oo tappavia. Ei kuulemma ole.

Mä painotan jo tässä vaiheessa, että GdayJoey ei ole varsinaisesti blogi, mä en aio miettiä miten hauskasti mitäkin kirjoitan ja miten onnistuneita kuvat on, tää on enemmänki päiväkirja mulle itelleni ja kavereille ettei mun Facebook täyty koko ajan että Ausseissa sitä ja Brisbanessa tätä :D
-Emmi

2 kommenttia: